PLAY WITH LITTLE TEDDY BEAR – anglojęzyczny projekt dla dzieci: karty pracy, propozycje zabaw

 

W tym tygodniu realizujemy projekt anglojęzyczny PLAY WITH LITTLE TEDDY BEAR. Projekt wydawnictwa MAC Edukacja, którego pomysłodawczynią jest P. Aneta Konefał i którego ja również miałam okazję współtworzyć 🙂

Jest to angielska wersja ogólnopolskiego projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury. Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa w języku angielskim, poznanie bohaterów (sławnych misiów) anglojęzycznych książek i także oczywiście zachęcanie do zainteresowania się językiem angielskim.

Karty pracy na stronie stworzone są przeze mnie, link można udostępniać innym Nauczycielom i Rodzicom. Na dole wpisu można również pobrać mój autorski scenariusz zajęć zatwierdzony przez wydawnictwo MAC Edukacja.

Materiały do druku można pobrać w pdf na samym dole wpisu klikając w odpowiednie odnośniki.

WPROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA (ZNANE MISIE Z KSIĄŻEK/BAJEK):

Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych lub po prostu drukujemy sylwety znanych misiów na jednej kartce papieru, najlepiej na nieco sztywniejszej. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa.

Pytamy: How many teddy bear characters do you know from cartoons/tales?

– Paddington bear

– Pooh bear

– Yogi bear

– Gummi bear

– Baloo bear

– Boo Boo bear

Słowniczek obrazkowy - Famous teddy bears

ZABAWY JĘZYKOWE

Who is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające znane misie na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Who is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego misia brakuje.

Look and find! – Rozkładamy karty obrazkowe przed sobą powtarzając kilkakrotnie  ich nazwy. Odwracamy wszystkie karty i ponownie powtarzamy ich nazwy. Zadaniem dzieci jest odnajdywanie wskazanych obrazków. Pytamy: Where is the Paddington Bear? (Gdzie jest miś Paddington?), itd.

PIOSENKI DO NAUKI:

MY TEDDY BEAR

TEDDY BEAR TURN AROUND

BAJKA DO OBEJRZENIA:

WINNIE THE POOH (AUDIOBOOK)

THE ADVENTURES OF PADDINGTON BEAR

PRZYKŁADOWE KARTY PRACY

DLA 3, 4, 5 i 6-LATKÓW 

(Wszystkie karty pracy do pobrania na samym dole wpisu w formacie pdf poprzez kliknięcie na odnośniki)

ZADANIE DODATKOWE: CHĘTNE DZIECI MOGĄ WYKONAĆ WŁASNY SŁOWNICZEK OBRAZKOWY – MALUJEMY WYBRANEGO MISIA LUB KILKA MISIÓW I PODPISUJEMY GO ODPOWIEDNIĄ NAZWĄ.

POLECENIE: Łączymy słowa z odpowiednim obrazkiem. Kolorujemy obrazki.

Karta pracy nr 1

POLECENIE: Czytamy na dole instrukcję, kolorujemy na odpowiednie kolory.

Karta pracy nr 3 Colour the teddy bears

POLECENIE: Łączymy słowo z odpowiednim obrazkiem. Kolorujemy litery i obrazki.

Karta pracy nr 2

KARTY PRACY ORAZ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ DO POBRANIA W PDF PONIŻEJ (KLIKAMY W ODNOŚNIK): 

Słowniczek obrazkowy – Famous teddy bears

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3 Colour the teddy bears

PLAY WITH LITTLE TEDDY BEAR – SCENARIUSZ

CHĘTNE DZIECI MOGĄ WYKONAĆ WŁASNY SŁOWNICZEK OBRAZKOWY – MALUJEMY WYBRANEGO MISIA LUB KILKA MISIÓW I PODPISUJEMY GO ODPOWIEDNIĄ NAZWĄ.

Mam nadzieję, że ćwiczenia nie sprawią trudności. W razie pytań zapraszam do kontaktu 😉 Życzę powodzenia i przyjemnej nauki! 😉

Ewelina Kutyła

2 comments

  1. Dzień dobry, też biorę udział w tym projekcie „Play with little Teddy Bear” i mam pytanie: czy może Pani wie, gdzie znaleźć regulamin konkursu na słownik obrazkowy ( na jesieni była informacja, że taki konkurs będzie). Pisałam do p. Konefał, ale nie otrzymałam odpowiedzi:(

    Polubienie

Dodaj komentarz