W tym tygodniu realizujemy projekt anglojęzyczny PLAY WITH LITTLE TEDDY BEAR. Projekt wydawnictwa MAC Edukacja, którego pomysłodawczynią jest P. Aneta Konefał i którego ja również miałam okazję współtworzyć 🙂
Jest to angielska wersja ogólnopolskiego projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury. Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa w języku angielskim, poznanie bohaterów (sławnych misiów) anglojęzycznych książek i także oczywiście zachęcanie do zainteresowania się językiem angielskim.
Karty pracy na stronie stworzone są przeze mnie, link można udostępniać innym Nauczycielom i Rodzicom. Na dole wpisu można również pobrać mój autorski scenariusz zajęć zatwierdzony przez wydawnictwo MAC Edukacja.
Materiały do druku można pobrać w pdf na samym dole wpisu klikając w odpowiednie odnośniki.
WPROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA (ZNANE MISIE Z KSIĄŻEK/BAJEK):
Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych lub po prostu drukujemy sylwety znanych misiów na jednej kartce papieru, najlepiej na nieco sztywniejszej. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa.
Pytamy: How many teddy bear characters do you know from cartoons/tales?
– Paddington bear
– Pooh bear
– Yogi bear
– Gummi bear
– Baloo bear
– Boo Boo bear
ZABAWY JĘZYKOWE
Who is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające znane misie na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Who is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego misia brakuje.
Look and find! – Rozkładamy karty obrazkowe przed sobą powtarzając kilkakrotnie ich nazwy. Odwracamy wszystkie karty i ponownie powtarzamy ich nazwy. Zadaniem dzieci jest odnajdywanie wskazanych obrazków. Pytamy: Where is the Paddington Bear? (Gdzie jest miś Paddington?), itd.
PIOSENKI DO NAUKI:
MY TEDDY BEAR
TEDDY BEAR TURN AROUND
BAJKA DO OBEJRZENIA:
WINNIE THE POOH (AUDIOBOOK)
THE ADVENTURES OF PADDINGTON BEAR
PRZYKŁADOWE KARTY PRACY
DLA 3, 4, 5 i 6-LATKÓW
(Wszystkie karty pracy do pobrania na samym dole wpisu w formacie pdf poprzez kliknięcie na odnośniki)
ZADANIE DODATKOWE: CHĘTNE DZIECI MOGĄ WYKONAĆ WŁASNY SŁOWNICZEK OBRAZKOWY – MALUJEMY WYBRANEGO MISIA LUB KILKA MISIÓW I PODPISUJEMY GO ODPOWIEDNIĄ NAZWĄ.
POLECENIE: Łączymy słowa z odpowiednim obrazkiem. Kolorujemy obrazki.
POLECENIE: Czytamy na dole instrukcję, kolorujemy na odpowiednie kolory.
POLECENIE: Łączymy słowo z odpowiednim obrazkiem. Kolorujemy litery i obrazki.
KARTY PRACY ORAZ MATERIAŁY DO ZAJĘĆ DO POBRANIA W PDF PONIŻEJ (KLIKAMY W ODNOŚNIK):
Słowniczek obrazkowy – Famous teddy bears
Karta pracy nr 3 Colour the teddy bears
PLAY WITH LITTLE TEDDY BEAR – SCENARIUSZ
CHĘTNE DZIECI MOGĄ WYKONAĆ WŁASNY SŁOWNICZEK OBRAZKOWY – MALUJEMY WYBRANEGO MISIA LUB KILKA MISIÓW I PODPISUJEMY GO ODPOWIEDNIĄ NAZWĄ.
Mam nadzieję, że ćwiczenia nie sprawią trudności. W razie pytań zapraszam do kontaktu 😉 Życzę powodzenia i przyjemnej nauki! 😉
Ewelina Kutyła
Dzień dobry, też biorę udział w tym projekcie „Play with little Teddy Bear” i mam pytanie: czy może Pani wie, gdzie znaleźć regulamin konkursu na słownik obrazkowy ( na jesieni była informacja, że taki konkurs będzie). Pisałam do p. Konefał, ale nie otrzymałam odpowiedzi:(
PolubieniePolubienie
Nie ma regulaminu jeśli chodzi o słownik obrazkowy. Liczy się tu kreatywność nauczyciela i dzieci 🙂
PolubieniePolubienie